Trött, tröttare, tröttast..

   I onsdags var jag på BUP igen. Hon dendära har pratat med de dära som har dendära gruppen, men de kunde inte vara med på mötet så jag ska antagligen träffa dem på onsdag med hon dendära eller någon annan tid, jag får veta på onsdag eller så ringer de. På onsdag ska jag även träffa en läkare som ska besluta om jag behöver medecin eller inte, men som det lät på hon dendära så kommer jag antagligen få någon typ av sömntabletter, vilket jag välkomnar.
   Jag kan inte sova på nätterna (igen). Anledning: rädsla för rädslan. Jag hatar ångest, och det gör mig stressad och rädd vilket gör att jag inte kan sova. Nu har jag istället ångest i min rädsla för ångest. Ironinskt va?
   Fick också reda på en sak när jag var där. Mamma var med tjugo minuter då hon den dendära ville diskutera det med medecin: min mor fick diagnosen "kronisk depression" när hon var sexton år. Hon år zoloft i fem år (nej, jag ställde absolut inte till med en scen när jag talade om att vad jag än fick så vägrade jag ta zoloft).

   I torsdags sov jag hos Alexx tillsammans med Anna och Nea. Vi skulle fota med Goth som tema, men för ovanlighetens skull föll vi från temat. På slutet var Anna en våldtagen skolflicka, Nea en partyhora som flyr sina demoner, Alexx en brud som förtvivlat väntar på sina make som aldrig dyker upp, jag en skogsälva och Louise, som kom och gick under kvällen, var en mördad, gravid hemmafru.
   Det var en lyckad kväll. Apelsinjuce, popcorn och ett kylskåp tömt på möglig årsgammal mat, film, promenad och foton på hög - jo, jag tror jag hade riktigt kul, i alla fall ytligt, jätteroligt, och det kändes riktigt bra.

   Idag var jag med Johan, äntligen! Det var jobbigt när han var i Spanien, men nu är han äntligen här med mig igen. Han fyller år idag, så i morse bakade jag muffins med rosa och blå glassyr och gul citronchoklad. Vi hade mys hela eftermidagen, men nu är han hemma hos sig igen. Imorgon ska jag antagligen sova hos honom, det bror på pappa... Är hos mamma nu, men hon ska till stugan i morgon med Simon och Jessica så jag ska bo hos pappa till på torsdag då jag ska till stugan med Elin och barnen. Ja, det kommer bli jättebra att åka till BUP med pappa - han tror inte på depression och vägrar medicin.
   Aja, det får gå som det går.
   Just nu tittar jag på Cold Case, ett jättemysigt avsnitt. Såg ett skumt program om uppfinningar som rörde sig kring djur förut, jättemärkliget, men hamsterbilen var en riktigt gullg sak. Jag har sett TV i lite mer än två timmar nu, det skrämmer mig. Men det är mysigt på något sätt, fast jag blir grymt yr. Yr, yr, yr. Huvudvärk har jag också, men det är jag van vid.
   Och apropå mysigt avsnitt, jag har just läst en jättemysig bok. The thive of allways. Syskonkärlek av Katarina von Bredow var också jättebra, jag läste den i natt.

Hamstebilen, söt eller hur? :P




- Who are you?
- I guess I'm no one...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0