Kärleksvår(d)


Mins du den där hösten
den kalla hösten i fjol
Du bar en vinterklänning
och jag en kortkort kjol

Vår sommar den var flyktig
vår kärlek den var varm
Du badade en massa
jag stod med bruten arm

Men åter nu till hösten
då vi gick i ett joggingspår
du sa du skulle flytta
och kysste blommor i mitt hår

Och vintern kom så plötsligt
på en timme allra mest
Du skrattade och dansade
och planderade en fest

Nu har det gått en år snart
eller två eller tre eller fem
Jag älskar dig lika starkt du vet
jag vill att du kommer hem

Men alla vårar är varma
och smälter isar med sin sol
Men jag ska alltid minnas
den där hösten i fjol

Din kärlek var hetsigt snabb
min var evighetslång
Du tog mitt liv men gav mig
ett minne, ett skratt, en sång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0