Jag är en gul blomma. Uh..?

Igår var allting lite fel
så jag gick hem
för lite fel är tillräckligt fel  för att inte orka med skolan
Ville mest bara sätta mig i ett hörn och gråta och lyssna på ett evighetspip så jag skulle slippa tänka
det sa jag till Kuratorn
(jag fick inte gå hem först, jag hamnade hos Kuratorn)
hon såg orolig ut
sen satt jag en stund och ritade för mig själv, för hon gick och åt
sen var det svenska
jag låg mest på bänken
sen gick jag hem
Tog med lillayster och åt mjukglass
träffade Alexx och blev lite gladare
pratade mig genom kvällen med Johan, för jag orkade inte tänka
somnade vid halv elva
sov till klockan 06:07
grät
vinglade in till mamma, som sjukanmälde

Idag har jag suttit vid datorn och fixat med lite saker, räknat matte, försökt plugga tyska, ätit en macka, druckit två koppar te och sovit okänt antal timmar,.
   Nu sitter jag vid datorn igen och mår illa, men jag vet inte om det är för att jag är hungrig eller om det är något annat. Gissar på 'något annat', ty det känns inte som hungerillamående. Jag borde äta något, städa på rummet och plugga tyska. Men jag är jättesvag i kroppen, känner mig som en åttiåring, plus att det sitter någon i skafferiet. Uscha. Aja, nu ska jag sluta skriva om mitt oinresanta tråkliv och lägga mig på golvet i solpölen och läsa "När natten är som mörkast". Kommer inte ihåg något från "Imorgon när kriget kom" så det känns sådär jättebra. Inte.


image14
Dassig bild, ich vet, men men. Det är en söt vårbild, und ich har tagit kortet själv med min dassmobilkamera. Håll till godo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0