Sitt fint.

Det är ungefär
som att tvångsmässigt och utan egen vilja
hoppa från den högsta trampolinen
och mitt i fallet upptäcka
att det inte är vatten i bassängen
utan spikar
vassa små spikar
och det enda man kan tänka på
är om man kom ihåg att dra ur strykjärnssladden





Som att bli utknuffad för ett stup
av någon utan ansikte
och veta att man kommer att dö
men det som bekymrar en mest av allt
är i fall klänningen kommer att bli skrynklig




Det är ungefär
som att utan egen vilja
hoppa från den högsta trmpolinen
och se att vattnet ömsom är vatten ömsom spikar
fast i bland är det typ marmelad
och veta att hur man än gör
så kommer man hamna i bassängen till slut
vad som än finns i den
det enda man kan hoppas på är att det ska vara typ marmelad där
och inte spikar
för spikarna verkar få fallet att gå fortare
men man hoppas inte
man bekymrar sig
och man bekymrar sig över i fall man kom i håg att dra ur sladden till TV:n




Hm.
Jag tror inte jag kan gestalta detta mer i dag.
Hoppas ni förstår vad jag menar på.
Och om ni inte gör det;
hoppas ni hade en trevlig läsning
-------------
Åh, javisst; Jag har en ny telefon.
Jag känner mig jätteotacksam, för på något vis så känns det som jag inte var riktigt färdig med den förra än, och mamma vill ge den till Jessie, men det tycker jag inte, för jag betalade mer än hälften själv, så den är min och grattis, ännu et bevis på hur otroligt ego jag är.
   Hm. Har även hoppat över nästan hela skoldan, träffat Johan och vart med mamma och Dexter i hamnen. Trevligt, trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0