Sundsvall - staden som alltid sover

30 / 3 - 08 (gillar inte ombyggnaden av bloggen)

Lugnt mysigaste helgen på länge!

Var med Alexx och Johan i lördags och traskade på stan. Köpte en vit kajal och jättesöta hårspännen och Sörgårdste. Följde sedan med Johan hem och sov där. Vi åkte med hans stökiga syster i hennes skuttbil, ty hon och hennes pojkvän skulle äta middag där. Det var meningen att jag skulle sova i gästrummet, men som av ett under ändrade sig Johans mor och lät mig sova på en madrass på golvet. Sov inte så mycket på den faktiskt, Johan säng såg alldeles för stor ut med bara han i den (a). .. Drack tre koppar te (eller fyra?) till frukost. Han hade jättegott äppelte :P Jag kom jättebra överens med Johans hund! :O

   Åkte med Johans mor till stan och var hos mig ett tag. Gick ut en promenad med hunden och köpte glass :)

   Lillasyster fyller år på tisdag, så mormor och småkusinerna kom på fika. Som vanligt fick jag göra tårtan, men tårtbottnen hade vart i ugnen alldeles för kort tid, så den gick sönder. Jag och Johan blev utskickade att köpa en ny, och te (äpple, kanel och russin - gottgott ^^). Efter fikat flydde jag och Johan ut på stan, det var ju så mysigt och varmt! Vi kom fram till en massa bra saker, som att Sundsvall är vackert att se på, men det finns få vackra människor .. -.- Man skall bevara den gamla kulturen och få den nya att passa ihop med den gamla, samt tänka mer på ungdomarnas behov. Sen satt vi på scenen vid torget och betraktade bygget av ett skumt tält och kom fram till att vi tänker och tycker rätt lika. Trevligt. När vi var klara med vårt tänkande gick vi till mig igen och gjorde lite allt möjligt. Bland annat fixade lite på hans skjorta och städade på mitt rum x) Jag fick en byrå av lillasyster, vilken passade skitbra på mitt rum. Vilket var lite sådär småtrevligt.

   Johan tog bussen hem vid kvart i tio, så jag och Dexter följde honom till bussen.


I morgon är det skola. Abrupt slut på lovet och hoppas jag klarar skolan i morgon. Tror jag håller på att få feber, men jag klarar nog skolan för Alexx' skull om inte annat. Men jag tror jag ska klara mig. Undrar när jag har fysikprovet, apropå skolan. Tror det är på onsdag. Måste råplugga, kan nästan ingenting >.< Aja, jag ska nog klara det.

   BUP på torsdag... Hoppas inte pappa ska med, då vägrar jag! Ska dit vid tio, så jag hoppar antagligen över hela skoldan. Hmm.. Jag måste börja vara med en massa på jympan också, annars lär jag ju inte få något betyg i det. Nåja, jag ska se till att klara det. Ska klara den här jävla terminen! Och få bra betyg! I alla fall G i allt, och förhoppningsvis några VG:n, samt MVG i bild och svenska x) Hoppas, hoppas. Vill ju komma in på juristlinjen till hösten... Suck. Att det ska vara så förbannat långt till sommarlovet! Det är olidligt >.<


Nåja, nu ska jag sova. Klockan är typ halv tolv, och jag måste ju som sagt (skrivet) till skolan i morgon. Så god natt och önska mig söta drömmar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0