Stockholm är inte Falun

Meomeo ^^
Hemma från Stockholm nu. Skönt att få ta av sig vänstra skon och dricka ett glas vatten. Och packa upp kläderna! Jag och Alexx klev upp tjugo över fyra i morse, eller, Alexx vaknade då i vilket fall, jag var väl vaken tio minuter senare.  Tåget gick 06.13, kunde knappt sova, förns vi nästan var framme i Stockholm, men men. Jag och Alexx skakade av oss Alexx moder och letade reda på Drottninggatan (vi var duktiga som hittade den) och Gamla Brogatan. Fast alla roliga butiker öppnade typ elva, och vi var där halv tio... Men vi traskade till gamla stan för att hitta något trevligt café eller dylikt, ty vi var hungriga, men vem fan vill betala femtio spänn för en jävla macka?! Duktiga som vi var (och kräsen som jag var - skulle hitta ett bra fik) så irrade vi oss tillbaka till Drottninggatan igen där vi hittade ett trevligt ställe att äta på, med jättegoda mackor. Och cola. Han som stod i kassan hade skum men gullig röst, typ barnprogramsröst.
   Efter vår tidiga lunch, vilken avnjöts klockan elva, så traskade vi ut på stan igen. Vi hittade trevliga affärer, typ Shock, CUM, Blue Fox, Rio, Rock Zone och Punkt Shop - vi hittade jättebra till Punkt Shop! Fast vi hittade mindre bra tillbaka... Mjaja, efter at ha letat efter plattan i typ en timme (hur fan kan man inte hitta dit?) och snurrat runt runt och gått i cirklar så visade jag att jag faktiskt var dummare än Niklas, men något mindre blind än Alexx, ty jag hittade 'pinnen'... Vi hade gått förbli plattan typ tre gånger utan att se den! Hur jävla dum får man vara? När vi väl hittat dit för andra gången eller så, så hittade vi inte tillbaka... Vi är såå duktiga på att hålla reda på oss i Stockholm! ..inte.
   När klockan närmade sig fyra - fem, blev vi sugna på glass, så vi gick till Gallerian och kom på att Alex mamma är extremt seg, för hon stannade inne på Esprit för att köpa ett par byxor längre än vad jag och Alexx gick genom hela Gallerian, ner, på toa och till glasstället igen och BR Leksaker hade stängt för dom är dumma. Men glassen var god, jag åt Panna Cotta (stavning?) och Kiwi, fast det smakade inte Kiwi. Alexx åt Citron och .. nått brunt klet som smakade brylépudding och som var jättegod. Efter glassen vandrade jag och Alexx till Shock och sen mötte vi upp Alexx moder för att äta middag på Pizza Hut. Det var jättegod pizza! Det var Mozzarellaost i kanten! På den var det mozzarella, tomat, champinjon, paprika och lök. Svampen och tomaten var ej ätbart enligt mig, paprikan var ond enligt Alexx och Alexx mamma ville inte ha lök, men det var den pizzan vi kom bäst överens om att äta. Hmm...
   Väl i väntan på tåget kom jag fram til att Alexx inte är ful, geggig osv, utan den underbaraste och vackraste på jorden, och jag är inte en bråkdel så fin som vad hon är och eftersom jag skrev det före henne så är et detta som stämmer och allt annat hon kommer dragandes med är ren löngn. Så det så.
   Hemfärden var lugn, sov en massa, läste, pratade i telefon med först Janne, sen Johan. Mycket trevligt. Tåget var framme i Sundsvall tjugo över elva .. Det jobbigaste var att efter promenaden från tågstationen och hem så blev jag pigg. Bläh. Men det var grymt skönt att (som jag skrev tidigare) ta av sig vänstra skon och dricka vatten. Vänsta skon var obekväm för mittentån, för dess nagel var skum så det gjorde ont. Det var mindre mysigt.

Vad som inhhandlades i Stockholm;
x. En rödrutig klänning (Rio)
x. Ett par svart/vitrandiga knästrumpor (Rio)
x. En T-shirt med en söt filur på (Rock Zone)
x. En grå/svartmönstrad kjol (Rio)
x. Ett par vita knästrumpor med svart spets och rosett (Shock)
x. Ett par Nätstrumpbyxa (Blue Fox) (som för övrigt hade jätteläskiga provrum)
x. En halv munkjacka (Punkt Shop) (jag betalade halva, Alexx halva)
Rätt nöjd över mina inköp, men jag hade velat ha mer pengar .. Om jag hade haft lika mycket som Alexx så hade jag inte tvekat - jag hade köpt de fina kängerna på Shock. Och en till kjol, med tyll på, och massa roligt förgade strumpyxor och ett par helsvarta benvärmare. Men men, man kan inte ha mer pengar än man har och har man inte så mycket pengar som man kanske vill ha så får man anpassa sig efter det.
   Nån dag ska jag köpa ett gulligt paraply med spets på, antingen svart, eller rödrutigt eller svart/vitt. Nån dag ska jag även beställa kläder från Odium och köpa kängor med högt skaft.
   Så det så.



I morgon ska jag till Alexx på filmkväll och så ska jag sova där. Hon erbjöd mycket generöst mig och Johan att sova i sängen, men vi får se hur det blir med den saken. Ska vara med Johan i morgon, föe det har jag bestämt och förhoppningsvis (men mindre troligt) så får jag sova hos Johan på fredag.
   Troligen kommer i morgon (idag faktiskt, klockan är 01.05) vara en bra dag och jag är hungrig, men orkar inte kliva upp och ta något att äta. Vill veta vart katterna är, för jag tycker Tindra och helst Sally med ska komma och sova hos mig i natt. Miipmiip, de vill inte sova hos mig bara för att retas säkert. Dumma katter >.<

Jaja, god natt, nu ska jag faktiskt sova på riktigt så jag orkar kliva upp senare. Puss.

Kommentarer
Postat av: alexx

det var en trevlig dag :D puss på dig syster, jag älskar dig

2008-04-03 @ 12:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0