Vad betydde vår vänskap för dig?

Vår vänskap var ett lapptäcke
som spruckit i sömmarna
Nu måste det lappas om helt
för tyget är så slitet
att det aldrig kan sys i hop igen


Vad betydde vår vänskap för dig?

Spyan står högt upp i halsen
när jag tänker på dig
på den du har blivit
på den du en gång var

Undrar om du fortfarande
älskar mig och
om du är samma person
som du en gång var

Kommer du ihåg vår vänskap?
Hur stark den var?
Hur vi lovade varandra
att alltid vara vi?

Vår vänskap var en illusion
men jag saknar dig
ser dig ofta och undrar
vem har du blivit?

För en gång var det jag och du
vi släppte aldrig andra nära
men vi var båda för starka
så det är klart att det sprack

Men ny spyr jag
när jag tänker på dig
och undrar


saknar du mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0