Ångest del ett

Jag vill inte leva i Underlandet

då kommer jag aldrig att finna livets små under

Jag vill inte att allt jag önskar ska slå in

då kommer jag aldrig mer att längta

Jag vill inte kunna läsa sndras tankar

då kommer jag aldrig överaskas av något igen

Jag vill inte vara perfekt

då kommer jag aldrig glädjas av andras beundran



Jag vill vara jag

i en allt annat än bra värld

Och leva mitt medelmåttiga liv

fullt av besvikelser

Gråta över det jag inte har

sakna det jag aldrig kommer att få

Sörja, hata och såras

men glädjas över

det lilla jag någonsin kommer att få

Kommentarer
Postat av: Alex

Underbar den här ! =D

Ge ut diktsamling kvinna!

2009-06-04 @ 08:59:24
URL: http://beyondfake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0