Skitsamma.

Jo, men jo.
Eller näe.
Eller, jag vet inte.


   Var på BUP idag, det var väl som vanligt. Orkade inte delta, de andra pratade över huvudet på mig. Ska dit om två veckor, bara jag och pappa och då ska vi prata enskilt, ty vi behöver lösa vår relation med varandra och vi börjar ju bara bråka med varandra och så. Jippie -.-
   Tydligen så mår jag mycket bättre nu också, för jag har ju klivit upp varje morgon, ätit frukost och gått till skolan. Sanningen: Jag vill inte göra mamma besviken, så jag tvingar mig själv att gå till skolan, äter absolut inte frukost (bara ibland, te och någon gång fil med papaya eller vaniljyogurt). Jag går i skolan enbart för att jag inte orkar bråka med någon, jag orkar inte att npgon ska bli besviken på mig, så jag tvingar mig själv dit. All energi går åt där, så visst, jag har börjat sova mer, men det är för att jag inte har energi kvar åt någonting. Vaknar mer gör jag, men jag tvingar undan ångesten (hur fan lyckas jag?) och tvingar mig att somna om igen. Allt går som i halvslummer. Jag mår sämre nu än jag gjort på länge, det är bara det att jag inte har någon energi åt någonting. Jag är för trött för att protestera och har lärt mig att ta på mig masken igen och låtsas. Jag kryper ut ur mitt gömställe och sitter snält med en bok i vardagsrummet, vilket tydligen är jättesocialt och duktigt. Suck. Jag är inte förvånad över att jag sov så hårt igår. Hela kvällen gick typ åt till att sova, jag orkade inte ens till stallet. Och så äter jag mindre nu, det kan ju ha något att göra med att jag är så trött. Dubbelsuck. Jag äter nästan bara när det är middag också ibland efter skolan. Ser inte mamma att något är fel? Nåja, det var väl lite av min plan, att ingen ska lägga märke till mig längre. Jag hoppas att jag lyckas snart.

- - -


   Jag har bestämt mig för hur jag ska göra med håret föresten: Svart hår, grön lugg och mörkgröna dreadsextentions. Hoppas det blir bra. Hur nu något skulle kunna bli bra på mig, jag är så jävla ful att inte ens satan vill se åt mig. Fattar inte hur folk står ut! Men det är väl för att jag sminkar mig, sminket drar åt sig all uppmärksamhet och när folk ser att det är vackert sminkat så utgår de från att jag är lika fin som sminket. Jag hoppas det är så i alla fall, annars är alla jävligt duktiga på att låtsas.
   Håller på att brodera korsetten nu. Det blir ganska enkelt, gröna kryss på sidan och en stjärna bak. Tror att jag ska göra öppningen bak bredare och sätta dit ett grönt eller svart band också. Och så vill jag hitta på något nytt att sy på slöjden.. Har gjort två kjolar, Brikaela och Franz samt en halvtaskig virkning. Skulle kunna sy kuddfodral till kuddarna, eller så broderar jag något. Hum.. Aja, skitsamma.
   I morgon är det fredag, ska till Nemo då. Först bild sedan Nemo. Det ska bli kul, ska bli skönt att göra något igen.


OCH MAMMA ÄR EN JÄVLA KÄRRING! Hon klagar och gnäller alltid, påstår att hon gör allt för att vi ungar ska ha det bra, slavar och tar emot skit. Okej? Jag hjälper till så gott jag förmår, kräver aldrig, ber aldrig, klagar aldrig. Ändå är det jag som får ta mest skit, för jag är ju äldst och ska tåla sådant. Satskärring.

Kommentarer
Postat av: alexx

Jag har märkt att du mår sämre, det syns på dina ögon. Förlåt om du inte vill att jag ska märka det. Jag mår ju också jättebra nu, tydligen. Usch för vuxna, usch för BUP, usch för allt!

Och jag har sett dig utan smink och jag tycker du är vacker då också. Jag ljuger verkligen inte, om du inte litar på mig är en sak. Men jag tycker du är vacker och det tyckte jag även innan jag kände dig. Eller kanske inte vacker, jag använde inte sånna ord då. Fin, stämmer nog bättre.

Men nu är du vacker, fin, snygg, söt, underbar. Allt, du är allt för mig. Jag älskar dig, och vad du än säger tänker jag inte sluta lägga märke till dig.

2008-05-24 @ 14:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0