Sviker, sviker inte

Igår duschade jag mig rödskinnad och idag ör jag lika smutsig ändå. Ligger i min säng och väntar mest på att tiden ska rinna undan så jag kan gå till skolan. Eller gå, ta bussen heter det väl. Börjar 13.25 idag, har två lektioner. Funderar alvarligt på att skolka eller tvinga mamma att sjukskriva mig, men det känns som jag sviker då. Sviker mamma i hennes tro på att jag mår bättre på skolan, sviker Alexx i hennes längtan efter mig, sviker mig själv i det att jag måste ha fysik då vi börjar med ett nytt kaoitel nu och inte kan halka efter. Gud vad patetisk jag är. Varför försöker jag hänga med i skolan igentligen? Det känns som ingen idé... Suck, aja, jag ska inte svika mamma och Alexx! Det vill jag inte.
   Vaknade vid nio idag, förståss. Lyssnar på Imperiets meningslösa texter, äter papayachoklad och försöker läsa Vingklippt ängel, men jag orkar inte koncentrera mig. Varför försöka hänga med i någon annans liv när man har fullt upp med sitt eget? jag vet inte, jag orkar inte läsa böcker längre, och böcker har ändå alltid varit min tillflyktsort när livet är för jobbigt.
   Vill dricka te, vill gå på toa, men jag vågar inte resa mig ur sängen. Det var knappt jag vågade sträcka mig efter datorn. Hunden ligger på min ben och är som hundar är i största allmänhet. Söt, korkad. Jävlar, nu ringer telefonen... Fanfanfangfanfanfanfanfan... Okej, jag klarade det, det är mamma. Nu var jag duktig som vågade gå och svara. Satte på vettenkokaren också, förhoppningsvis kan jag göra te. Hm..
   Måste gå ut med den jävla byrackan sen också. Hm.. Tar bussen ett, eller kvart i ett. Kvart i blir nog bättre. Då måste jag gå ut med hunden typ snart. Vid halv tolv, tolv. Jag föredrar katter (undrar vart de har tagit vägen..?) Vattnet är klart, jag är extremt kissnödig, jag vågar inte resa mig. Bara tanken gör mig yr. Satans piss >.<


Kommentarer
Postat av: alexx

du skriver grymt bra, vet du det? just det här inlägget var förvirrat, utan att man som läsare blev förvirrad av att läsa det. du skriver rakt in i mig hannah.

och jag hade förstått om du inte hade kommit till skolan idag, men är ändå glad att du faktiskt kom :)

jag älskar dig, tack för att du finns <3

2008-05-19 @ 15:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0